Köpinfo

Priser

Alla priser är exklusive 25 % svensk moms.

Leverans & betalning

I dagsläget erbjuder vi 4 betalsätt:

* Faktura via ?? (Betalningsvillkor är 14 dagar)

* Postförskott (du betalar hos ombud när du hämtar ut paketet)

* Kontant betalning vid avhämtning

* Swich

 

Leverans sker alltid med Posten alternativt DHL. Det är ditt ansvar som kund att se till att adressuppgifterna som du har uppgett är korrekta. Ej upphämtade paket som går i retur debiteras med minst 395:- inkl. moms för att täcka våra kostnader.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Vid val av faktura eller delbetalning sker sedvanlig kreditprövning automatiskt och online i kassan i samband med beställning. Avi-avgift tillkommer med 29:- inkl. moms.

Om du väljer att delbetala ditt köp så kommer du att få ett avtal från oss per post. Detta måste du skriva under och återsända inom 8 dagar. All information finns med i brevet.

Om du inte gör detta har kontoavtal inte ingåtts och du skall därför betala hela beloppet på en gång enligt den faktura vi sänder till dig under nästa månad. Vi kommer även att påföra ränta på fakturan för tiden mellan leveransen och fakturans förfallodatum.

Användning & ansvar

Tänk på att vissa produkter kräver tillstånd för framförande på allmän väg, ett exempel på en produkt som kräver tillstånd är blått blixtljus (blåljus).

Vi friskriver oss alla former av skador som kan uppkomma på fordon, person och övrig egendom i samband med montering eller användning. Vi friskriver oss helt från allt ansvar beträffande eventuella nuvarande eller framtida lagliga förhinder på sålda produkter.

Vi tillämpar köplagen, konsumentköplagen och distansavtalslagen. Distansavtalslagen gäller endast privatpersoner och inte företag. Om det uppstår en tvist mellan köpare och säljare så skall den lösas först mellan båda parter och vid eventuell olösbar tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Garantier

Vi lämnar upp till 2 års garanti beroende på produkt. Se produktbeskrivningen för mer information. Garanti levereras med de garantier som är lämnade av underleverantör till oss. Alla produkter kontrollbesiktigas innan de skickas för att säkerställa att de fungerar korrekt och skulle det mot förmodan uppstå en skada i samband med leverans kommer vi självklart att åtgärda detta utan kostnad för kunden.

Som kund hos oss har du alltid 30 dagars ”Nöjd-Kund-Garanti”. Om du är missnöjd så kan du skicka tillbaka din produkt och få pengarna tillbaka eller byta till en annan produkt. Vi hjälper dig gärna med att hitta rätt produkt för ditt ändamål. Vid retur återbetalar vi hela beloppet med avdrag för eventuella fraktkostnader. Du får testa produkten varsamt men samtliga kartonger, plastfickor etc. skall vara oskadade. Är produkten smutsig, skadad eller dylikt återbetalas inget.

Eventuella synliga transportskador på kartong skall anmälas till chaufför som lämnar ut paketet alternativt direkt till ombudet. Dolda skador skall anmälas till ombudet (DHL/Posten) snarast, dock senast inom 7 dagar efter mottagandet.

Vid en eventuell reklamation så måste ni skicka oss ett mail till dmh-1@outlook.com med beskrivning av felet tillsammans med ert ordernr. Vi kommer att i första hand reparera din produkt när vi fått tillbaka den och om det inte är möjligt att reparera produkten så får du en ny produkt. Om produkten är slut i lager eller är borttagen från sortimentet så får du tillgodo pengarna så att du kan välja en annan produkt i vårt sortiment av samma värde. Det är viktigt att alltid spara kvittot då detta gäller som bevis för eventuellt nyttjande av funktionsgaranti samt retur.

Garantin gäller mot fabrikationsfel eller fel som kan härledas till tillverkning. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i produkten, slitage, felaktig inkoppling eller felaktigt handhavande. Eventuell produktgaranti gäller inte om produkten har synliga yttre skador. Inga kablar får vara skadade och produkten måste vara fri från lödning och övrig yttre påverkan. När det gäller dioder så får dessa inte ha utsatts för överspänning eller skadlig värme. Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader.

Force Majeure

Vi kan ej ta ansvar för problem som uppstår och ligger utanför vår kontroll. Exempel på sådana fall är försenade leveranser, systemfel eller dylikt.