Välkommen till DMH_1 - Köpvillkor

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
DMH_1 - EN LJUS FRAMTID

 Kvalitetsprodukter



Priser och betalning

Varje vara anges med pris exklusive moms.

Beställning av produkter sker via, e-mail eller beställning via vår kundtjänsttelefon. 

Betalningsvillkor finns angiven i mailsvaret beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i mailet beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Det åligger Kund att kontrollera beställda produkter vid mottagande av vara med hänsyn till eventuella fel och brister. 
Felaktigt handhavande där kund öppnat plomberade produkter, orsakat kortslutning eller modifierat anslutningskontakter innebär att garanti upphör att gälla.
Ifall kund gör anspråk på garantiåtgärd och produkten visar sig vara felfri eller där felet orsakats av kund pga handhavandefel, faktureras en undersökningsavgift 495kr som täcker dom arbetskostnader och returfrakt som uppkommit. 
Kund rekommerderas därför ALLTID följa anvisningar från DMH_1 kostnadsfria tekniska support rörande felsökningsprocedur INNAN en garantiåtgärd anspråkas!

Alla företag KRÄVER att varan ska returneras och skickas in för garantiåtgärd, vårt företag är INGET undantag denna regel om inte något annat avtalats.

Garantier och service

Garanti levereras med de garantier som är lämnade av Företaget , minsta garantitid är alltid 1 år. 
Vid eventuella fabrikationsfel, vi byter ut varan med vändande post.

För tävlingsrelaterade produkter ges ej garanti.
Garantiperioden förlängs inte till följd av att DMH_1 avhjälper ett produktfel eller företar omleverans av produkten.
Konsumentköpelag, Distansköpelag tillämpas samt ARN efterföljes.
Garantier gäller från köpedatumet 1 år eller enligt angivna garantivillkor i avtalstext.

Garantier gäller ej förbrukningsvara till fordon som används i yrkesmässig verksamhet såsom:

taxi, åkerier, speditörer eller annan logistisk verksamhet, 

där fordonets höga nyttjandegrad dygnets alla timmar innebär ett onormalt högt slitage.

Tillverkare använder sig av mikromärkning eller andra märkningar och kännetecken på exempelvis ledlampor som härleder produktionsvecka, produktionslinje etc i tillverkningsprocessen som kvalitetskontroll. 
Garantianspråk på likvärdiga produkter till utseendet som DMH_1 inte salufört är bedrägeri enligt Svensk lag och dessa ärenden kommer polisanmälas.

Privat Policy

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/Org nummer .

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet,

för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig.

Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Kontakta oss i så fall via e-post."

Leveranser

Leveranstiden anges i svarsmaliet eller via telefon under respektive fraktsätt.

Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor.

Ej hämtade varor returneras till oss.

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.